tirsdag den 6. juli 2010

long blog

Hellow. I dag har jeg fri efter arbejde torsdag, lørdag, søndag, mandag.

I made a list!
- H&M, +/-


+ Der er de sødeste kollega'er, sammenhold, høflighed, rar atmosfære, godt humør, motivation.
+ Det ligger midt i centeret, så man kan shoppe og købe lækker mad i sine pauser. yeah!
+ Tæt på Bilka, så man kan købe ind til frokost inden pausen. (Y)
+ Det tager er kvarter for mig at komme på arbejde.
+ McD tæt på.....
+ Mine kollega'er er så mega hjælpsomme.
+ Der er plads til fejl.
+ Hvis man pakker ud en af dagene, så er man den første til at se de nye varer fra kollektionerne. :'D
+ Man kan rende hele dagen og udse sig tøj, man skal have til sig selv
+ Man lærer at finde rundt, og ser hvor alting hænger (hvilket godt kan være lidt kringlet i en H&M, haha).
+ Det er nogle spændende arbejdsopgaver, der er meget afveksling.
+ Man går rundt imellem tøj, sko og smykker hele dagen.
+ Man udvikler sig meget.
+ Gratis, frisk frugt hver dag i frokoststuen.
+ God løn.

- Fysisk hårdt, udmattende og man får ondt i fødder, ben og ryg + jeg har problemer med min hofte, så får altid mange smerter i den D:
- Kunder, der stiller underlige spørgsmål
- H&M's tøjbøjler er mongoler.
- Folk roder, har ikke respekt for tingene og tænker overhovedet ikke over hvordan de efterlader butikken.
- Man får først personalerabat, 25%, efter 1-2 måneder. (men jeg forstår det dog godt)
- Der bliver hele tiden rykket godt, så når man først tror, at man ved hvor noget hænger, så ved man det faktisk ikke dagen efter. o_o
- Man kan kun sidde ned i sine pauser.
- Ingen mobiltelefon i butikken (endnu en ting, jeg også godt forstår, der er ikke noget værre end en ekspedient, der er dybt begravet i liderlige sms'er) -.-..

[kedeligt info, hvis du hader økonomi, så skip]
Jeg har beregnet min løn og mit fradrag og jeg var meget i tvivl om jeg skulle vælge min SU fra, da der er et maximum beløb, man må tjene ved siden af.
MEN
Mit personlige fradrag, fordi jeg er over 18, er i 2010: 42.900 kr.
Da jeg kun har modtaget SU hele året indtil nu, så skal jeg ikke betale skat af min første løn + jeg heller ikke skal vælge min SU fra, så til august kommer der til at stå ♥16.000 kr på min konto ;U;! så mange penge har jeg aldrig haft i hænderne før. Men de skal selvfølgelig både spares op til jeg skal flytte hjemmefra (indskud, husleje, møbler) og rejser næste sommer, nogen af dem til forskring, nogle af dem til skyldner og gæld. Men fuck hvor skal der også shoppesss selvfølgelig
[kedelig info slut]

I morgen tager mig og Bjarke til København, så jeg håber at vejret er ok! Shopping (det er 3. gang, jeg siger det ord i dette indlæg, lol), og slutte af med at spise på WAGAMAMA. Jeg elsker det sted, og jeg har længe villet vise Bjarke den lækre mad derinde n____n! noooom.
Og til allersidst til Svanemøllen, op til Sam og feste. Jeg glæder mig så meget til i morgen O-O!

Min far startede med at være lidt skeptisk, da vi skulle have Simon's kat Twix, men det ser da ud til, at de er blevet meget gode venner, haha....



I aften vil jeg bare slappe af med Sex & The City :b

Lige til sidst vil jeg bare sige... Wow

Now I want parisertoast, yes ! bye. enjoy your Tuesday.

4 kommentarer:

  1. "Tæt på Bilka, så man kan købe ind til frokost inden pausen" VS "McD tæt på....."
    HVORDAN HÆNGER DÈT LIGE SAMMEN, SIGNE? :P <3

    Hooooold da op, det var mange penge. DEL LIGE, TAK :( Rige dame.

    SvarSlet
  2. Det lyder som om du har fundet et godt sted at arbejde! Hæng i og tillykke med alle dine penge :D!

    SvarSlet
  3. I think H&M suits you ^^ <3

    SvarSlet
  4. haha åh Signøh :D

    arbejder er hårdt, det gælder om træning og det kommer med tiden.
    Alle er ømme og føler sig døde efter de første 2-4 uger.

    Godt der er så mange positive ting! :D

    og mega fedt billede med din far og katten! haha

    SvarSlet