torsdag den 10. juni 2010

Lettet...

Jeg er så overvældet..!
Jeg har virkelig bare gruet for denne eksamen i mange uger nu, og så blev det endelig tid i dag.
Lidt af et skækscenarie: 4 lærer, der sidder ved et bord, hvor de har placeret dig ved bordenden. 3 af dem er de lærer, du har haft i de 3 fag og den sidste er censor (som så i mit tilfælde er kemilærer.... fuck...).
Der ligger 10-20 vilkårlige, blanke lapper papir på et bord, hvoraf du så skal vælge en af dem. Du får herefter tildelt et kompendium med spørgsmål, som du skal forklare udfra bilagene, der både er billeder, skitser, tabeller, tegninger - du skal huske at komme igennem dem alle sammen og selv disponere din tid .. Få talt nok om hvert enkelt fag.
Jeg trækker vand og tænker: God damn it...
Redegør for vandmolekylets ombygning, polaritetsbegrebet og egenskaber
Hvorfor er vand godt til at opløse salte? - Fortæl herunder om gødningssalte.
Inddrag forsøget "saltes opløselighed i vand"
Fortæl om planters vækst, hvordan skaffer de sig næring?
Redegør for det naturlige vandkredsløb og mennerskers vandforbrug.
Hvad kan vi gøre for at mindske det store vandforbrug?

1 times forberedelse.
Jeg var helt blank, og jeg kunne ikke finde hoved eller hale i mine noter eller bøger. Jeg blev stresset, forvirret og presset, og fik ikke skrevet det helt vilde nd...
Min lærer kom og bankede på, hentede mig ind .. og jeg kunne slet ikke tænke i starten. De kunne vist mærke på mig, at jeg var helt vildt nervøs, så de var rigtig søde og smilede. De hentede noget vand til mig, og jeg synes selv, at jeg sagde nogle underlige ting, men det begyndte at gå bedre og bedre (:
Nu begyndte jeg også at drage paraleller og vise overskud. Jeg hev rapporterne frem og fortalte om dem, tegnede hvordan saltioner bliver omringet at vandmolekyler, tegnede et dna-molekyle og dets baser, fortalte om drivhusgasser og alt muligt.
Der var en del ting, jeg ikke kunne, så blev ret sur på mig selv...
Men jeg blev færdig efter 25 min, så blev vist ud og skulle stå og vente på vurderingen~ arggggh...
De kaldte mig ind igen og fortalte, at jeg fik 12! At jeg kunne hvad jeg skulle, og at jeg vidste ting udover pensum (apparently). Jeg var helt mundlam og forlegen.
Hvor er det skønt, at det er overstået.. Jesus man..
Følte bare, at det ville gå ad helvedes ting, når jeg nu har KÆMPE problemer med kemi, og kun har været til 6 moduler, højst...
Jeg er så glad ♥
Nu er det bare billedkunst...

2 kommentarer:

  1. EJ HVOR ER DET FLOT SIGNØH !!!!!!!!

    SvarSlet
  2. NEEEEEEEEEEEEEJ SIGNE
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!
    HVOR FUCKING FLOT GJORT AF DIG!

    Se, jeg sagde jo det hele nok skulle gå :D
    Fuck, hvor er du bare god! TILLYKKE <3

    SvarSlet